Vänsterpartiet i Kristianstad

Årsmöte för V-Kristianstad

Vänsterpartiet Kristianstad höll i söndags ett välbesökt årsmöte, där den kommande verksamheten diskuterades. Partidistriktets ordförande Britta Berg höll i klubben och såg till att debatterna flöt på under hela eftermiddagen. Det gångna årets verksamhet diskuterades och även om höstens val resulterade i en tillbakagång, konstaterades att föreningen kommit ut väl med sina åsikter både i media och på gator och torg. Detta har inneburit att många nya sympatisörer och medlemmar kommit till partiföreningen.

Förutom en fortsatt satsning på att vara ett aktivt oppositionsparti i kommunen beslutade årsmötet även att partiföreningen behöver ta fram en landsbygdsstrategi och på ett helt annat sätt än tidigare diskutera de frågor som berör kommunens mindre orter. I det fortsatta arbetet lyftes även antirasism och feminism fram som prioriterade frågor, med feministiskt självförsvar som ett tydligt exempel på en fråga där man kommit ut väl och fått stort stöd bland allmänheten.

Till ny styrelse valdes

Ordförande: Mikael Persson

Ordinarie ledamöter: Hanna Awad, Elin Pålsson, Ruzica Stanojevic och Lars Vestlund

Styrelsesuppleanter: Peter Palmqvist, Ingrid Bromander, Reine Karlsson, Rikard Ferm och Awara Ibrahim