Kommunal politik

Varje röst räknas

Och varje aktivitet i valrörelsen är viktig
Detta är något som inte minst visat sig i nordöst Skåne dagarna efter valet. Hässleholm säkrar ett fjärde mandat med 33 röster och därmed en fördubbling av sina platser i fullmäktige. För Kristianstads del säkras ett nytt fjärde mandat med lite större marginal, 258 röster. Men inga av dessa röster är en slump, utan resultatet av hårt arbete och engagemang både i valrörelsen och under hela förra mandatperioden.
Alla som tagit pass i valstuga, hjälpt till att organisera möten, ringt väljare, skrivit inlägg på sociala media, samtalat med grannen eller arbetskamraterna, läst kommunala handlingar, skrivit en insändare, delat flygblad eller på annat sätt deltagit. Vi har fört samtal på svenska, arabiska, sorani, kurmanji, somaliska och ett antal andra språk. Vi har fört glada samtal, upprörda samtal, engagerade samtal och ibland samtal i förtroende. Vi har försökt möta varje väljare utifrån dess förutsättningar och på det sätt som passar varje person bäst.
Sträck på er alla, det är vi tillsammans som gjort denna framgång möjlig.