Klimatpolitik

Delta i Landsbygds- konferensen!

Landsbygdskonferens grön bakgrund med informationstext
Är du intresserad av landsbygdsfrågor? Då ska du komma på Vänsterpartiets landsbygdskonferens!
Söndagen den 12 juni träffas vi i Svalöv för att diskutera Vänsterpartiets politik för en levande och stark landsbygd.
HÖGERPOLITIKEN UTARMAR LANDSBYGDEN
I marknadsskolans och marknadsvårdens Sverige placeras skolor och vårdcentraler där det går att tjäna mest pengar, inte där de behövs. I högerns Skåne drar man in resor och höjer priserna på kollektivtrafiken istället för att bygga ut den och sänka priserna. Resultatet är att den landsbygd som producerar en stor del av Skånes välstånd berövas fungerande skolor, vårdcentraler och kollektivtrafik.
VÄNSTERN HAR LÖSNINGARNA
För att råda bot på de problem den skånska landsbygden står inför krävs vänsterpolitik. Söndagen den 12 juni träffas vi för att diskutera och lära oss mer om dessa. Det blir en heldag med föreläsningar, diskussioner och workshops på Fridhems folkhögskola i Svalöv. Alla som är intresserade är välkomna!
Arrangemanget görs i samarbete med ABF Skåne.
INNEHÅLL
Under dagen kommer vi bland annat prata om hur vi får kollektivtrafiken och sjukvården att fungera för de av oss som bor på den skånska landsbygden, samt om hur klimat- och miljöomställningen kan möjliggöra en levande landsbygd
Det kommer även finnas möjlighet att lyssna på politiker från vårt danska systerparti Enhedslisten, som nått framgångar med sin landsbygdspolitik från vänster!
Mer detaljerat schema kommer snart!
NÄR?
Söndagen den 12 juni, kl 09.45 till 15.30. Frukost från 09.15.
Det finns möjlighet att delta på hela eller delar av dagen.
VAR?
På Fridhems Folkhögskola som ligger på Rönnebergsvägen 10 i Svalöv. Skolan nås enkelt med bil eller kollektivtrafik.
Skolan ligger fem minuters promenad från Svalöv station. Det går även att ta buss 230 till Svalöv Brandstationen eller buss 240 till Hans Perssons väg.
Mer information läggs upp Vänsterpartiet Skånes sida: https://skane.vansterpartiet.se/landsbygdskonferens/