Val

Sista rycket för en röd valseger – medlemsbrev

Det är inget tvivel om att det går bra för vänstern i valrörelsen. Våra segrar i konkreta frågor tillsammans med en rakryggad antirasism stöds av väldigt många väljare. Något som bland annat märkts i valstugan, där människor kommit förbi bara för att visa sitt stöd, bett om en knapp att sätta på jackan eller frågat efter en bunt flygblad att dela ut i det egna kvarteret. Men samtidigt är stödet för ett rasistiskt och populistiskt parti väldigt starkt. Detta gör varje röst extra viktig. Skall vi kunna begränsa det bruna inflytandet på svensk politik och samtidigt flyta tyngdpunkten vänster ut, måste varje väljare gå och rösta.

Ni kan alla hjälpa till i detta arbete både idag och imorgon. Prata med familj, släkt, vänner och grannar. Uppmana dem alla att gå och rösta och argumentera för att de röstar vänster. Gör det muntligen, slå gärna en signal till vänner en bit iväg, skriv inlägg på sociala medier om vikten av att gå och rösta och rösta rött eller helt enkelt dela ett antal av de inlägg som kommer från Vänsterpartiet centralt.

Denna sista dag i valrörelsen kommer vi att fokusera valkampanjen till Österäng och Gamlegården, för att få alla att gå och rösta i dessa områden. Valdeltagandet är här oftast lågt samtidigt som vi har ett stort stöd. Vi samlas på lördag kl 11.00 utanför respektive Netto butik och sedan går vi runt och pratar med alla vi träffar. Uppmanar dem att rösta och givetvis allra helst rösta rött. Ni är alla välkomna att hjälpa till, det är bara att dyka upp så delar vi upp oss i mindre grupper som går runt.

På söndag blir det valvaka där vi träffas, äter en bit mat och inväntar valresultatet tillsammans. Vi är i La Veni salen, fackens hus på Kanalgatan 94. Dörrarna öppnar kl 19.00 och vi håller på tills vi har ett klart resultat i både kommunal- och riksdagsval.

Ingen anmälan krävs utan det är bara att dyka upp. Trevligt sällskap garanteras och vi hoppas på ett bra valresultat.

Mikael Persson
gruppledare