Val

Brev från Jonas Sjöstedt

Hej,
Vet ni en sak? Vi växer så det knakar! Igår blev vi 25 000 vänsterpartister runt om i Sverige. För tillfället har vi en snabbare medlemsökning än någonsin tidigare och dagligen väljer mer än 150 personer att bli medlemmar hos oss.

Till dig som är ny vill jag bara säga: Välkommen, vad kul att du vill vara med! Tillsammans ska vi jobba hårdare än någonsin tidigare för att förändra samhället i rätt riktning. Och vi kommer inte ge oss innan vi skapat ett mer jämlikt Sverige, ett Sverige där ditt efternamn eller kön inte spelar någon roll för hur du behandlas.

Efter valet kommer vi ha massor av roliga fikor och möten för alla er som är nya i Vänsterpartiet. Men innan det är du mer än välkommen att göra en insats i valrörelsen. Det är fortfarande många timmar kvar till valdagen, så ta kontakt med din partiförening eller ditt distrikt och fråga vad de behöver hjälp med.

Och till er alla, nu kämpar vi på in i det sista! Imorgon åker jag ut på en slutspurtsturné i Mellansverige. Till dig som befinner dig i Stockholm, Örebro, Västerås eller Uppsala – vi ses!

Hälsningar,
Jonas