Vänsterpartiet i Kristianstad

Medlemsbrev

Hej alla

En vecka kvar till valet går det bra för Vänsterpartiet i opinionsmätningar på nationell nivå. Vi når 11,3% enligt Sifo och det strömmar till nya medlemmar till partiet varje dag. Även i Kristianstad har vi nu många fler och nya kommer för varje dag som går. Samtidigt som vi växer och Jonas Sjöstedt får allt mer förtroende hos väljarna behöver vi göra mer här i vår kommun där vi historiskt alltid legat under rikssnittet. Vi ser även att SD riskerar återigen att bli mycket större i Skåne och i Kristianstad än i resten av landet.

Nu gäller det! Varje dag räknas, varje samtal räknas, varje röst räknas. Om just DU pratar med en eller två människor om dagen och försöker förklara vad vi står för och varför de ska rösta på Vänsterpartiet har vi vunnit! Om varje medlem i partiföreningen får några fler att rösta på oss kan det ge mer än vad tusen betalda annonser gör!

Vilket Sverige, Skåne och Kristianstad vi vaknar till den tionde september kan vi fortfarande påverka. Vi kan vakna till ett starkare Vänsterparti och mer solidaritet som en motvikt till rasism och klassamhället.

Sociala media

När vi nu går in i valspurten behöver vi synas på alla tänkbara plattformar. Om ni inte redan är det gå in och bli medlemmar i vår facebook grupp för Vänsterpartiet Kristianstad, ni hittar den på följande länk:

Vår hemsida som uppdateras kontinuerligt hittar ni på

där kommer vi att lägga upp artiklar och information under hela sista veckan.

Hjälp sedan också till genom att dela Vänsterpartiets artiklar på facebook, twitter, instagram och alla andra media ni kan komma på. Visa att ni stödjer Vänsterpartiet, uppmana nära och kära att göra det samma och se till att vi syns såväl på nätet som på gator och torg.

Utdelning av material

På torsdag skickar vi ut en sista tidning till alla väljare i de centrala delarna av kommunen, vi skulle dock behöva komma ut även till orterna runt omkring och här kan ni alla göra en insats. Kom förbi valstugan och hämta en packe till ert eget kvarter.

Ring en väljare

Vi kommer att fortsätta ringa väljare hela sista veckan. Partilokalen på Lasarettsboulevarden kommer att vara öppen från kl 18-20 måndag till torsdag samt 13-16 lördag och söndag för den som vill hjälpa till att ringa möjliga väljare.

Österäng

Sista lördagen den 8/9 kommer vi sedan att fokusera på Österäng. Alla som vill hjälpa till med att prata med väljare och dela flygblad samlas vid Netto kl 11.00.

Valvaka

Årets valvaka kommer att gå av stapeln på La Veni i fackens hus, Kanalgatan 94. Alla medlemmar och sympatisörer är välkomna. Ingen anmälan behövs men ni får gärna höra av er antingen på mail [email protected], telefon 070-638 06 59 eller lägg ett meddelande på facebook så att vi vet ungefär hur mycket mat vi skall beställa.

Frågor och funderingar

Har ni några frågor eller funderingar kring den lokala valrörelsen eller partiföreningens aktiviteter i allmänhet går det utmärkt att kontakta undertecknad på mail [email protected]

Hälsningar

Mikael Persson